Garantie

Garantie

Waarom een Autotrust Garantie afsluiten?

Onverwachte, hoge reparatiekosten aan uw auto behoren tot het verleden indien u een Autotrust Garantie afsluit voor uw auto. Autotrust biedt verschillende garantiedekkingen, van basis tot zeer uitgebreid.

Autotrust dekt de kosten van de reparatie of vervanging van defecte onderdelen die onder de garantie vallen. Maar ook de uren die de monteur er mee bezig is, worden door Autotrust betaald, inclusief de uren die de monteur besteedt om het defect op te sporen.

Bij elke auto waar onze adviesprijs bij staat en afleveringskosten wordt geteld zit standaard 6 maanden garantie bij.
Kiest u voor een meeneemprijs en wenst u geen garantie op uw auto dan heeft u geen garantie deze keuze kan de klant zelf nemen.


Acceptatie

Uw garantie gaat direct in. Wel is het belangrijk dat de auto in orde is. Defecten die al in de auto aanwezig zijn op het moment van afsluiten van de garantieverzekering kunnen vanzelfsprekend niet worden vergoed. Defecten die ontstaan tijdens de garantieperiode worden vanaf de eerste dag vergoed.

Wilt u er zeker van zijn dat uw auto in orde is bij aanvang? Laat de auto dan eerst keuren. Wij willen  dat graag voor u regelen. De kosten bedragen € 189,- voor de meeste auto's en € 325,- voor auto's die behoren tot de categorie 'Luxury & Performance'.


Garagekeuze en buitenland

U mag zelf uw garage kiezen: bij het afsluiten van de garantie kunt u kiezen of u uw auto door de merkdealer of door een universele garage wil laten repareren. Repareren in het buitenland is ook gedekt: indien een defect ontstaat terwijl u op vakantie bent, wordt uw auto ook op kosten van Autotrust gerepareerd. Dit geldt voor nagenoeg heel Europa.


Hoe werkt het?

Een garantie afsluiten voor uw auto is zeer eenvoudig: met een telefoontje naar 06 11 08 13 27 kunt u het direct regelen. Ook kunt u gemakkelijk de premie van uw garantieverzekering online uitrekenen. bel wat een garantie voor uw auto kost of bel voor meer informatie naar een van onze medewerkers.

U mag natuurlijk ook altijd een email versturen. Vermeld daarbij het merk, model, bouwjaar en de kilometerstand. Een prijsopgave voor een exclusieve auto kan helaas niet via de offertemodule van de website.


Wat is niet gedekt?

Autotrust biedt een volledige garantiedekking aan tevens een Basis Garantie. Onze medewerkers vertellen u graag precies wat u kunt verwachten van een garantie. Ook kunt u op deze site de voorwaarden downloaden.



Niet gedekt zijn de zogenaamde verbruiksonderdelen en onderhoudsdelen die na een bepaalde tijd altijd vervangen moeten worden. Hierbij moet u (onder andere) denken aan de remschijven en remblokken, maar ook het oliefilter en lampjes. Ook de koppeling (bij een handgeschakelde auto) valt hier onder. Verder vallen carrosseriedelen, lak, zonne- en cabriodaken niet onder de Autotrust Garantie.


Garantie op exclusieve auto's

Autotrust geeft ook garantie op (zéér) exclusieve auto's: Porsche, Ferrari, Lamborghini, Bentley, Aston Martin, Rolls Royce etc. Een exclusieve auto bezitten is risico nemen. Kunt u inschatten hoeveel u moet reserveren voor reparaties? De reparatie van een motor of transmissie kost al gauw duizenden euro's. Daarnaast vinden experimentele technieken altijd eerst hun weg naar dit soort modellen. Reparaties zijn specialistisch werk en daarmee erg kostbaar. Met een Autotrust Luxury & Performance Garantie verzekert u zich tegen ongewenste verrassingen.  


Garantie bij import

Indien u een auto importeert uit Duitsland, heeft u vaak geen recht op garantie in Nederland. Daarom kunt u een vervangende garantie afsluiten bij Autotrust.

Omdat uw auto nog geen Nederlands kenteken heeft, kunt u de prijs van de garantie op onze website niet uitrekenen. Bel daarom met ons of stuur een email. Vermeld de volgende gegevens in uw e-mail:
  • Merk en model
  • Bouwjaar
  • Kilometerstand
  • Aantal kilometers die u per jaar rijdt.
  • Waar wilt u de auto laten repareren? Bij een merkdealer of algemeen garagebedrijf?

Vermeld verder uw naam en het telefoonnummer waar we u overdag kunnen bereiken, we nemen dan binnen 1 dag contact met u op met een vrijblijvende prijsopgave.


Een claim indienen

Belangrijk: voordat uw auto wordt gerepareerd, moet de claimafdeling van Autotrust altijd eerst toestemming geven voor de reparatie. Bel met 0592 340018. De claimafdeling stelt eerst vast of het mankement onder de
Klik hier voor uw premie te berekenen.dekking van uw polis valt en maakt vervolgens een afspraak met de garage over de prijs van de reparatie. Indien het een grote reparatie betreft, controleert een onafhankelijke specialist doorzaak van het mankement.

Bereken hier uw premie.

http://www.autotrust.nl/particulieren/bereken-premie/